Tisztelt Ügyfelünk!
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy ha a NAV következő oldalain 2018. január 1-je után közzétett tájékoztatóknak megfelelően jár el, akkor az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 247. §-a alapján jogkövetkezmény az Ön részére nem állapítható meg. A fentiek alkalmazása az esetleges adóhiány megfizetése alól nem mentesít.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Panasznak minősül azon beadványa, amely szerint a NAV SZERVEI VAGY A NAV FOGLALKOZTATOTTAI ELJÁRÁSUK SORÁN Önnek jog- vagy érdeksérelmet okoztak, ha ezek elintézése nem tartozik más, - így különösen bírósági, közigazgatási - eljárás hatálya alá. A panasz javaslatot is tartalmazhat.
Amennyiben más személy jogsértő magatartására vagy mulasztására kívánja felhívni a NAV figyelmét, és nem saját ügyében a NAV szervei vagy foglalkoztatottai által Önnek okozott jogsértés vagy mulasztás miatt kíván bejelentést tenni, akkor kérjük, hogy a közérdekű bejelentés űrlapot használja.
Panasszal bárki fordulhat a NAV-hoz, de kizárólag saját ügyében tud panaszt benyújtani.
Általános jellegű, a NAV feladatkörébe tartozó anyagi-, eljárásjogi és technikai problémáit vagy ezekkel kapcsolatos kérdéseit a NAV honlapján található „Kapcsolat/E-mail küldése/Levélküldés” menüpontra kattintva jelezze!
Ha a panaszt nem az eljárásra jogosult szervhez nyújtotta be, panaszát a beérkezésétől számított nyolc napon belül az eljárásra jogosult szervhez tesszük át, melyről az áttétellel egyidejűleg értesítjük az Ön által megadott elérhetőségek valamelyikén.
A panaszt – ha törvény eltérően nem rendelkezik – az eljárásra jogosult szervhez történő beérkezésétől számított harminc napon belül kell elbírálni.
Ha az elbírálást megalapozó vizsgálat előreláthatólag harminc napnál hosszabb ideig tart, erről a panaszost – az elintézés várható időpontjának és az eljárás meghosszabbodása indokainak egyidejű közlésével – tájékoztatni kell.
Az eljárásra jogosult szerv a vizsgálat befejezésekor – a minősített adat, illetve törvény alapján üzleti, gazdasági vagy egyéb titoknak minősülő adat kivételével – a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről – az indokok megjelölésével – a panaszost haladéktalanul értesíti.
A korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos által tett ismételt panasz mellőzhető. Az azonosítatlan személy által tett panasz vizsgálatát az eljárásra jogosult szerv mellőzi, kivéve, ha a panasz alapjául súlyos jog- vagy érdeksérelem szolgál.
A panasz vizsgálata mellőzhető akkor is, ha a panaszos a sérelmezett tevékenységről vagy mulasztásról való tudomásszerzéstől számított hat hónap után terjesztette elő panaszát. A sérelmezett tevékenység vagy mulasztás bekövetkeztétől számított az egy éven túl előterjesztett panaszt érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani.